DreamLand lanceerde in november een donatiecampagne rond Sinterklaas. Met deze actie wilde DreamLand meer bewustwording creëren rond kinderarmoede tijdens de Sinterklaasperiode. Hierbij verdeelde de speelgoedspecialist 2.189 speelgoedcheques. Dit gebeurde met behulp van Het Kinderarmoedefonds in Vlaanderen en Arc-en-ciel in Brussel en Wallonië. DreamLand verdeelde de donatie vervolgens rechtstreeks onder lokale organisaties die de cheques tot bij kwetsbare gezinnen brengen.
Ook klanten konden een aanvullende donatie maken. Dit kon door hun sinterklaasspeelgoed dit jaar bij DreamLand of op dreamland.be te kopen en dan ofwel door 1 euro te doneren na een aankoop aan de kassa, of door een vrije bijdrage te storten via de DreamLand website.
“Het zit in ons DNA om familieplezier centraal te stellen. We willen dat ieder gezin – en bij uitbreiding ieder kind – kan genieten van een magische Sint. Voldoende kunnen spelen, met behulp van speelgoed, is dan ook een basisrecht voor ieder kind. We nemen vanuit die ideologie onze maatschappelijke rol op en willen steun bieden aan gezinnen waarbij familieplezier moeilijker is omwille van financiële redenen. We willen de doorsnee consument er daarbij van bewust maken dat sinterklaascadeautjes niet voor iedereen een evidentie zijn, zonder een bestaand positief verhaal onderuit te halen”, stelt Dieter Struye, Algemeen Directeur Non-Food bij Colruyt Group.
“Het valt niet te onderschatten hoe belangrijk het voor kwetsbare kinderen is dat ze dankzij de Dreamland-actie zelf hun keuze kunnen maken, net zoals kinderen die het beter hebben. Hoe klein ook, mag de impact op het zelfbeeld en de toekomst van kinderen, en de verlaging van de stressfactor bij ouders die anders hun kinderen geen cadeautje kunnen geven, bij acties zoals die van Dreamland niet onderschat worden.” zegt Noël Slangen, voorzitter van het Kinderarmoedefonds.